Over Jurgen

Reflx is een organisatie die facility management 'as a service' aanbiedt aan KMO's. Maar wat is het verhaal er achter? We vroegen het aan ondernemer én CEO Jurgen Goesaert.


Q: Jurgen, vertel het ons eens. Wist jij als klein manneke al dat jij een facility manager wou worden?

Hahaha, nee, Reflx was nog geen droom als kind, maar ik heb wél altijd een enorme fascinatie gehad voor techniek. Al van in de lagere school kon ik me uren bezighouden met oude TV’s en radio’s uit elkaar te vijzen. Ik wou gewoon weten hoe alles werkte!

Q: Die technische kennis is ook later van pas gekomen in tal van jobs, maar… jij hebt blijkbaar ook een heel mensgerichte kant aan je?

Inderdaad! Dankzij verschillende jobs, merkte ik na verloop van tijd dat ik een team van techniekers aansturen écht wijs vond. Ik stuurde hen aan, zorgde ervoor dat de projecten zo efficiënt mogelijk verliepen, mét oog voor het budget én een luisterend oor bij het oppoppen van problemen. ‘T was altijd fijn om een hecht team te creëren rond een technisch project.

Q: Dat teamgevoel creëren is je effectief ook blijven achtervolgen. Want na een aantal jaren in de technische wereld, ben je zelfs doorgegroeid tot leiderschapstrainer!

Inderdaad, het leven heeft soms onverwachtse kronkels. ;-) Door die job te doen kwam ik vaak bij KMO’s over de vloer en als ex-facility manager keek ik toen mijn ogen uit! Beamers die maar half werkten, receptionisten die ducttape over hun bureau plakten, tapijten waar iedereen over struikelde, brandonveilige situaties, …

Q: Je kon het niet meer aanzien en als een rasechte ondernemer dacht je – dat kan beter?

Maar ik begreep het probleem wel. Vaak zijn deze bedrijven nog nét een tikkeltje te klein om een fulltime facility manager aan te werven. Hierdoor stapelen kleine issues in en rond hun gebouw zich al snel op. De CEO houdt zich er mee bezig of in het beste geval een office manager zonder enige technische achtergrond. Ze worden vaak van het kastje naar de muur gestuurd en verliezen jaarlijks uren van hun kostbare tijd met het oplossen van facility frustraties. Hallucinante toestanden! Met Reflx wou ik een eenvoudige oplossing voorzien voor hen: een facility manager on call!


“Absoluut! Reflx is inderdaad ontstaan omdat ik vond dat werknemers in KMO’s écht een betere werkplek verdienden!”


Q: Waar staat Reflx eigenlijk voor?

Wij zijn ‘Reliable’ en ‘Flexible’. Reliable omdat we steeds werken met rasechte experten die niet enkel technisch top zijn, maar ook steeds paraat staan om onze klanten zo goed mogelijk te adviseren. Wat zijn energiebesparende opties? Hoe kunnen ze een bepaalde ruimte eenvoudig upgraden? Daarnaast staan we ook gekend om onze flexibiliteit. We denken steeds mee op maat van onze klanten en proberen vaak creatieve, budgetvriendelijke oplossingen te bedenken voor hun facility problemen.

Q: Top! Keep up the good work!

We doen ons best. ☺


Over Jurgen

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x